Puntúa de l'1 al 5 els següents aspectes de les noves seccions.
Pregunta 1 2 3 4 5
Disseny del nou entorn
Facilitat d’ús
Utilitat de les gestions que pots realitzar
Impressió general

#PremisArqGi 2025. Visita a les obres de Gironès

Imatge: 
© Col·legi d'Arquitectes de Catalunya
Amb motiu dels Premis d'Arquitectura de les Comarques de Girona 2025, el Departament de Cultura de la Demarcació de Girona del COAC organitza la 2a jornada de visita a les obres guardonades acompanyats dels seus autors. El dissabte 22 de novembre, al matí, serà el torn de les obres situades al Gironès. 

Programa de la visita 
10.00 h.-  Casa CD 22, a Girona – INCOVI, Josep Maria Coll 
Premi categoria interiors, Premi de l’Opinió
 

11.30 h.-  Casa 012, a Sant Gregori – Camps Felip Arquitecturia, Josep Camps i Olga Felip  
Menció categoria arquitectures

INSCRIPCIONS OBERTES
Places limitades per rigorós ordre.
Inscriu-t'hi

PDF version

Inauguració de l'exposició "Mirades Aire. Contraforma" amb Maria Diví i Joan Diví

Imatge: 
© Col·legi d'Arquitectes de Catalunya
El dijous 13 de novembre, a les 18.30 h, la Demarcació de Girona del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya (COAC) inaugurarà l’exposició Mirades Aire: Contraforma, de Maria Diví i Joan Diví, en el marc del cicle Mirades, que promou la seu gironina del COAC. L’acte comptarà amb una conferència dels autors, que compartiran el procés creatiu i la reflexió que dona forma al projecte.

L’aire és allò que mai no veiem i, tanmateix, ens sosté. Ens envolta, ens travessa, ens dona alè i moviment. És absència i presència alhora: no té cos, però és condició de tota forma. Mirades Aire: Contraforma vol ser precisament un exercici de mirada cap a l’invisible, una invitació a reconèixer la bellesa del que no es deixa atrapar. Perquè la vida, com l’aire, només es fa visible quan es mou, quan ens transforma i deixa una empremta fugaç en el temps.

Amb aquesta proposta, Maria i Joan Diví —germans gironins units per una passió compartida per la imatge— exploren la relació entre allò tangible i allò intangible, entre el buit i la forma. La Maria, psicòloga i màster en neuropsicologia, entén la fotografia com una manera d’expressar emocions i silencis. En Joan, fotògraf amb més d’una dècada d’experiència en el camp documental i comercial, busca capturar la llum i la vida amb una mirada curiosa i espontània.

Junts, els autors proposen un recorregut visual i poètic que convida a respirar, mirar i sentir. L’exposició es podrà visitar a la seu de la Demarcació de Girona del COAC a partir del 13 de novembre.

Maria Diví Figueras i Joan Diví Figueras (Girona) 
La Maria és psicòloga, llicenciada per la Universitat de Girona i amb un màster en neuropsicologia per l’Hospital de Sant Pau. Fascinada per la complexitat de la ment humana, entén la fotografia com una altra manera de mirar, una forma de captar emocions, gestos i silencis.

En Joan és fotògraf amb més de deu anys d’experiència en el camp de la imatge documental i comercial. Va cursar un màster en fotografia a l’Escola Universitària ERAM de Girona i desenvolupa projectes visuals per a marques, espais i persones, sempre amb una mirada espontània i curiosa, jugant amb la llum, les formes i amb una curiositat constant per explorar noves maneres de plasmar la vida.

Des de petits, tots dos comparteixen la passió per l’art, el dibuix i la fotografia. Van començar amb una càmera de carret que els va regalar el seu pare i avui continuen explorant la imatge com una manera d’entendre i connectar amb el món.

Organitza:

Patrocina:

 

PDF version

Cicle MARQ 2025/2026. "Ciutats i rius" amb Jesús Arcos (Alday Jover)

Imatge: 
© Jesús Arcos (Alday Jover)
Un any més, la Demarcació de Girona del COAC col·labora en el cicle de conferències MARQ - Màster en Arquitectura que organitza l'Escola Politècnica Superior de la Universitat de Girona, que en l'edició d'aquest any està dedicat a l’aigua, tant en la seva abundància com en la seva escassetat, i com ha estat objecte d’estudi i un element clau en la generació d’arquitectures, models econòmics, sistemes de producció i processos de colonització al llarg de la història. 

La cinquena sessió tindrà lloc el dimarts 18 de novembre, a les 15.00 hores, i anirà a càrrec de l'arquitecte Jesús Arcos (Alday Jover) amb la conferència 'Ciutats i rius'. 

La integració d’infraestructures hidrològiques, de transport o de generació d’energia amb l’espai públic i l’arquitectura pública depèn en gran mesura de col·laboracions interdisciplinàries que s’inicien des de la fase conceptual. Enginyers de diferents àmbits, ambientalistes, científics socials, historiadors i artistes treballen conjuntament amb arquitectes, urbanistes, paisatgistes i restauradors en la comprensió holística dels problemes i en el marc conceptual de possibles respostes. Desenvolupen solucions innovadores i noves metodologies per afrontar la complexitat dels reptes urbans i territorials contemporanis.

El cicle acabarà amb la conferència de Jordi Mitjans d’ARQBAG (29 de gener).

Jesús Arcos Cordón (Barcelona, 1978)
Arquitecte i urbanista, titulat per l’ETSAVallès de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), Barcelona (2004). Membre de l’Associació Espanyola de Paisatgisme (AEP). Forma part d’aldayjover des del maig de 2005; és responsable d’aldayjover Barcelona des de l’agost de 2011 i soci des del juliol de 2016, exercint com a director d’arquitectura.

Com a director de projectes a aldayjover, ha estat responsable de la gestió de projectes i obres de gran complexitat tècnica, econòmica i executiva, tant en l’àmbit nacional com internacional (Amèrica del Nord, Amèrica del Sud i Àsia).

En el camp de la docència, col·labora com a tutor de tesis al màster de paisatgisme de la UPC de Barcelona, i ha estat professor convidat a revisions de cursos d’arquitectura i paisatge a les universitats de Tulane, Oregon i Barcelona. Ha impartit nombroses conferències en congressos especialitzats, col·legis professionals i universitats.

És coautor, juntament amb Iñaki Alday, Margarita Jover i Fernando Mesonero, del llibre Ciudades y Ríos, publicat per ACTAR el 2023 (ISBN 978-1-945150-76-0; edició en anglès Cities and Rivers, ISBN 978-1-945150-74-6), que explora la intersecció entre arquitectura, paisatgisme, planejament i dinàmiques fluvials a través dels treballs d’aldayjover arquitectura i paisatge.

Alday Jover
És un despatx de pràctica multidisciplinària basat en la recerca, centrat en la innovació i en el caràcter específic del lloc. La seva obra és especialment reconeguda pel seu lideratge en un nou enfocament de la relació entre les ciutats i els rius, en què la dinàmica natural i la inundació esdevenen part de l’espai públic, eliminant la idea de “catàstrofe”.

PDF version

Exposició "Lliscar-flotar: Ingravidesa"

Vàries entitats
Del Dijous, 13 novembre, 2025 - 19:00 fins Dimecres, 31 desembre, 2025 - 18:00
Gratuït

Pàgines