Puntúa de l'1 al 5 els següents aspectes de les noves seccions.
Pregunta 1 2 3 4 5
Disseny del nou entorn
Facilitat d’ús
Utilitat de les gestions que pots realitzar
Impressió general
Imatge: 
© evarujo (Creative Commons)

Els col·legis d’arquitectes, enginyers i economistes demanen que ADIF no adjudiqui el projecte de La Sagrera només per preu

Els quatre col·legis critiquen que ADIF hagi adjudicat el projecte de la nova estació de la Sagrera a qui ha fet la baixa econòmica més important, malgrat que l'adjudicatari hagi presentat, a criteri mateix d'ADIF, la pitjor de les propostes tècniques rebudes.

Els degans del Col·legi d’Arquitectes, d’Economistes, d’Enginyers de Camins, Canals i Ports i d’Enginyers Industrials han signat avui dimecres 24 de febrer una declaració en què es demana a ADIF que es respectin els criteris de valoració consensuats amb la resta d'administracions públiques en relació a la licitació dels projectes de l'estació de la Sagrera. 

Així mateix, reiteren la demanda que la gestió de l'execució de la Sagrera es porti, com s'havia fet fins ara, des de Barcelona Sagrera Alta Velocitat, SA, societat participada pel Ministeri de Fomento, ADIF, Generalitat de Catlunya i Ajuntament de Barcelona. 

En aquest sentit, critiquen que ADIF hagi decidit unilateralment les bases del nou concurs, capgirant-ne els criteris de puntuació. El 2008, la societat Barcelona Sagrera Alta Velocitat va plantejar la licitació mitjançant un barem econòmic (40 punts) i un de capacitat tècnica (60 punts), mentre que al 2015 ADIF ha fixat 25 punts per a la valoració tècnica i 75 per a l'econòmica, fent que el projecte s'adjudiqui a qui ha fet la baixa econòmica més important, malgrat ser la pitjor de les propostes tècniques rebudes, a criteri del mateix ADIF.

Durant l'acte, el degà del Col·legi d'Arquitectes de Catalunya, Lluís Comerón, ha recordat que "l'objectiu dels edificis i les infraestructures que construïm i renovem és estar al servei de les persones i el seu benestar, i la sobrevaloració dels criteris economicistes comporta per força desatendre aquests objectius finals". Així mateix, ha reclamanat la necessitat de tenir "un marc jurídic que eviti disbarats com el que es pot produir a la Sagrera".

El degà del Col·legi d'Economistes de Catalunya, Joan B. Casas, ha afirmat que "és del tot inapropiat pretendre gestionar un projecte com el de la Sagrera des de 600 km de distància i sense tenir en compte ni la ciutat ni el govern de Catalunya". Tot i així, ha conclòs que el procediment encara pot ser reconduït i que "esperem que, pel bé de tots, es retorni la gestió i el consens sobre la Sagrera a BSAV SA".

Per la seva banda, el degà del Col·legi d'Enginyers de Camins, Canals i Ports de Catalunya, Oriol Altisench, ha insistit en reclamar que "les intervencions d'aquestes característiques s'han de gestionar des del territori, amb eines com BSAV SA", doncs una licitació que "menysté el criteri tècnic amenaça seriosament un projecte que és de vital importància per a la ciutat".

Finalment, el degà del Col·legi d'Enginyers Industrials de Catalunya, Jordi Guix, ha afirmat que "l'estació de la Sagrera és un projecte estratègic per a Barcelona i Catalunya, i amb la signatura d'aquesta declaració reivindiquem que cal recuperar el projecte inicial i fer-lo tornar a Barcelona".


Consulteu la declaració aquí.

Aquesta declaració se suma al Manifest sobre la Sagrera signat el desembre de 2015 pels quatre col·legis.


Impacte en premsa:
La Vanguardia, 25 de febrer de 2016
Expansión, 25 de febrer de 2016



24/02/2016
Tornar