Puntúa de l'1 al 5 els següents aspectes de les noves seccions.
Pregunta 1 2 3 4 5
Disseny del nou entorn
Facilitat d’ús
Utilitat de les gestions que pots realitzar
Impressió general

Els col·legis d’arquitectes, enginyers i economistes reclamen el compliment dels compromisos de construcció de La Sagrera

Imatge: 
© Col·legi d'Economistes de Catalunya
Els quatre col·legis recolzen la posició del COAC, exigint que el procés de licitació del projecte contempli criteris qualitatius per sobre dels econòmics.

Els degans del Col·legi d’Arquitectes, d’Economistes, d’Enginyers de Camins, Canals i Ports i el vicedegà d’Enginyers industrials han exigit avui dimecres 9 de desembre, en un manifest obert, el compliment dels compromisos i el calendari acordats en el projecte inicial de l’estació de la Sagrera com a nus intermodal on conflueixen l’alta velocitat, les rodalies, la xarxa de metro i autobusos.

Així mateix, demanen que es mantingui el lideratge per part de la societat Barcelona Sagrera Alta Velocitat, la qual està integrada per l’Estat (Adif i Renfe), l’Ajuntament de Barcelona i la Generalitat de Catalunya, i manifesten la seva sorpresa pel fet que l’Estat tragués pel seu compte a licitació un nou projecte d’estació de la Sagrera.

Durant l’acte de presentació, el degà del Col·legi d'Arquitectes de Catalunya, Lluís Comerón, ha remarcat la necessitat que "la licitació del projecte garanteixi la qualitat de l'estació i el seu entorn urbà", cosa que no succeeix amb l'actual licitació. En aquest sentit, Comerón ha assegurat que els arquitectes "insistim en la necessitat de canviar la dinàmica per tal de construir una estació inegrada amb la ciutat i que contribueixi a millorar el nivell de benestar dels ciutadans".

El degà del Col·legi d'Economistes de Catalunya, Joan B. Casas, ha lamentat que "l'Estat no hagi delegat la contractació i execució de les obres a la societat Barcelona Sagrera Alta Valecitat" i ho hagi fet a ADIF, "el qual té un munt de projectes a gestionar a Espanya i dilueix la importància de la Sagrera tant pel que fa a calendari com a recursos". 

Per la seva banda, el degà del Col·legi d'Enginyers de Camins, Canals i Ports de Catalunya, Oriol Altisench, ha declarat que es tracta d'una "infraestructura bàsica per la bon funcionament de la xarxa ferroviària de Barcelona i de Catalunya, tant la d'alta velocitat com la de rodalies".

Finalment, el vicedegà del Col·legi d'Enginyers Industrials de Catalunya, Josep Maria Rovira, ha destacat que "no es pot deixar Barcelona fora de la gestió d'un projecte tan important per a la ciutat com és l'estació de la Sagrera, un projecte que, a més, aportarà nous espais urbans que esdevindran un referent de Barcelona".

Consulteu el manifest aquí


La resolució a la impugnació presentada va ser parcialment estimatòria

El 2 d'octubre, el Col·legi d’Arquitectes de Catalunya ja va impugnar la licitació de les obres, defensant la convocatòria d'un concurs d'idees amb intervenció de jurat a dues voltes que destaqués i valorés el paper públic de l'arquitectura, prioritzant la qualitat arquitectònica abans de res.

A finals d'octubre, el Tribunal Administratiu Central de Recursos Contractuals, després de suspendre cautelarment uns dies la licitació va publicar la resolució parcialment estimatòria respecte els arguments del Col·legi.

9/12/2015
Tornar